دکتر مهدی مقتدائی » تعویض مفصل » بهترین متخصص ارتوپدی کیست؟
مدت زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

بهترین متخصص ارتوپدی کیست؟

خیلی از ما زمانی که یکی از اعضای بدنمان مثل دست، پا، زانو، لگن و … دچار سانحه ای مثل شکستگی می شود تنها پزشکی که سریعا به آن مراجعه می کنیم متخصص ارتوپدی می باشد. در زمان مراجعه به پزشک ابتدا بیمار معاینه و بعد از آن طبق دستور پزشک روش های درمانی مختلفی از جمله جراحی، دارو درمانی، فیزیوتراپی و … پیشنهاد می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویژگی های بهترین متخصص ارتوپدی، متخصص ارتوپدی کیست؟، راه های پیدا کردن بهترین متخصص و بسیاری از موارد دیگر برای شما صحبت کنیم پس این نوشته را تا انتها بخوانید.

متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی کیست؟

زمانی که مقطع پزشکی عمومی به اتمام رسید دوره تخصصی آغاز می شود، پزشکان با توجه به علاقه خود یکی از رشته های تخصصی به عنوان مثال ارتوپدی را انتخاب می کند که بعد از اتمام دوره تخصص به آن ها متخصص ارتوپدی گفته می شود.

یک متخصص ارتوپدی به منظور تشخیص و درمان بیماری های زانو، رباط ها، تاندون ها و … نسبت به بافت بدن و ساختار آن آشنایی کاملی دارد.

علاوه بر تمامی این موارد یک متخصص ارتوپدی می تواند انواع روش های توانبخشی را به بیماران خود تجویز کند تا از بروز برخی صدمات و آسیب ها پیشگری کند و مهم تر از آن یک روش درمانی موثر نیز محسوب می شود.

متخصص ارتوپدی چه اقداماتی انجام می دهد؟

از جمله اقدامات درمانی و جراحی های مختلفی که از سوی بهترین متخصصین ارتوپدی انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی تعویض مفصل لگن و ران

ساختمان لگن حلقوی شکل می باشد و از سه مفصل اصلی تشکیل شده است. این مفصل مهم بدن به عنوان یک پل ارتباطی میان اندام فوقانی و تحتانی می باشد، علاوه بر تمامی موارد چون دستگاه های حساسی در این ناحیه وجود دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انجام جراحی تعویض مفصل لگن امروزه یکی از جراحی های موفیت آمیز در ارتوپدی محسوب می شود. انجام این جراحی برای افرادی که از درد های مزمن رنج می برند کاربرد دارد چرا که وجود چنین دردی باعث شده تا افراد فعالیت های بدنی برای آن ها سخت انجام شود. به منظور انجام جراحی تعویض مفصل لگن جراح ارتوپدی می بایست سر استخوان خراب شده را از  طریق ابزاری جدا کند. در جراحی اگر از مفصل خوب و با کیفیتی استفاده شده باشد می توان گفت که به مدت 20 تا 25 سال می تواند عمر کند ولی در بعضی از مواقع این مدت گفته شده طولانی تر نیز می شود.

تعویض مفصل لگن
جراحی تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو زمانی کاربرد دارد که فرد درد زیادی را در زانوی خود احساس می کند به همین منظور برای کاهش درد از جراحی تعویض مفصل زانو استفاده می شود. انجام این جراحی، برای زانو یکی از جراحی های موفقیت آمیز در زمینه ارتوپدی محسوب می شود، همچنین می توان گفت افرادی که این جراحی را برروی زانوی خود انجام می دهند درد و سفتی زانویشان به طور کلی رفع می شود. جراحی تعویض مفصل زانو از دو نوع جراحی تعویض مفصل کامل زانو ( همانطور که از نام آن مشخص است سطح مصنوعی می بایست جایگزین کل مفصل شود). جراحی تعوض مفصل جزئی (در این روش جراحی تنها بششی از مفصلی که دچار اسیب شده است تعویض می شود) برخوردار می باشد.

فیلم رضایت مراجعه کنندگان از جراحی تعویض مفصل زانو دکتر مهدی مقتدائی

جراحی دیسک کمر

زمانی که اجسام سنگین، فعالیت های سنگین بدنی یا حتی حرکتی شتاب زده و ناگهانی انجام دهید ممکن است منجر به ایجاد اتفاقاتی برروی ستون فقرات شود علاوه بر تمامی موارد گفته شده داشتن اضافه وزن یا داشتن هر نوع بیماری که منجر به تخریب شدن استخوان ها می شود. شاید این سوال را بپرسید که من از کجا بفهمم که به دیسک کمر مبتلا هستم؟ در جواب این سوال باید گفت که کیست کمر ابتدا با علائمی چون  احساس درد در پشت گردن یا در پاها خود را نشان می دهد ولی اگر دیسک گردن دچار بیرون زدگی شده باشد فرد دردی را در شانه، گزدن و بازوهای خود خواهد داشت همچنین داشتن ضعف نیز ممکن است از جمله علائم بیرون زدگی دیسک به شما رود.

جراحی دیسک کمر

زمانی که شما به پزشک ارتوپدی مراجعه کردید ابتدا پزشک با بررسی علائم اولیه بیمار بهترین نوع درمان را برای او تعیین خواهد کرد از انواع روش های جراحی دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه انجام جراحی به این شکل است که ابتدا می باست برشی در بخش قوس مهره ای ایجاد شود تا از این طریق بتوان فشار وارد شده برروی عصب را کم کرد. در این روش جراحی گاهی از طریق برشی کوچک انجام داده می شود ولی در بعضی از مواقع نیز ممکن است از طریق میکروسکوپ باشد.

برای انجام این روش جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می شود، انجام این روش جراحی زمانی که تنها یک دیسک دچار مشکل شده باشد صورت می گیرد، ولی توجه داشته باشید که انجام جراحی دیسک مصنوعی در افرادی که دچار پوکی استخوان و آرتریت هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود

به منظور انجام این جراحی ابتدا جراح برشی را در ناحیه شکم ایجاد خواهد کرد تا از این طریق بتواند به دیسک دسترسی داشته باشد، بعد از انجام این کار دیسک آسیب دیده برداشته و دیسک مصنوعی جایگزین آن می شود. زمانی که جراح کار خود را تمام کرد بیمار نیاز دارد تا برای بهبودی کامل چند روزی را در بیمارستان بستری شود.

ز این روش جراحی معمولا برای درمان بیرون زدگی دیسک استفاده می شود تا از این طریق بتوان فشار ایجاد دشه برروی عصب را برداشت نحوه انجام جراحی نیز به این شکل است که برشی را در پست ایجاد کرده تا از این راه بتواند به دسک دسترسی داشته باشد ولی در بعضی از مواقع نیز جراح به منظور دسترسی از ابزاری موچک استفاده می کند تا به دیسک بتواند دسترسی داشته باشد. انجام این جراحی غیر تهاجمی می باشد و در اغلب مواقع نیز انجام ان به صورت سرپایی است.

برای انجام این جراحی نیاز است تا ابتدا بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد بعد از آن دو مهره یا حتی بیشتر از ان به هم جوش می خورند علاوه بر ان به مظور حمایت بیشتر مهره ها جراح ممکن است از پیچ و مهره هایی نیز استفاده کند.

تعویض مفصل شانه

جراحی شانه

در خصوص مفصل شانه باید گفت که اتصال شانه به کتف را مفصل شانه می گویند. داشتن هر نوع دردی در شانه می تواند یکی از مشکلات شایع ارتوپدی باشد که افراد به متخصص ارتوپدی مراجعه می کنند. انجام جراحی شانه معمولا به افرادی پیشنهاد می شود که درد زیادی را در شانه خود احساس می کنند یا حتی شانه آن ها دچار آسیب دیدگی شده است تمامی این موارد ممکن است باعث شده تا فرد را از انجام فعالیت های روزانه خود بازدارد به همین منظور جراحی شانه پیشنهاد می شود. این نوع جراحی کاملا سرپایی می باشد و تنها جراح چند برش را برروی شانه ایجاد می کند. همچنین جزء جراحی های کم تهاجمی به حساب می آید و بیمار بعد از اتمام جراحی کاملا بهبود یافته و از درد او کاسته می شود.

ارتوپدی اطفال

رشد بدن کودکان تا رسیدن به سن بلوغ با سرعت بسیار زیادی می باشد علاوه بر آن نوع آرایش مفاصل نیز کاملا متفاوت به نسبت افراد بزرگسال می باشد. یکی از نکات بسیار مهمی که والدین از آن چشم پوشی می کنند داشت درد های جدی و ناهنجاری های اسکلتی از قبیل درد شانه، بازو، ستون فقرات و … می باشد که بعضا به دلیل رشد کودک و رسیدن به سن بلوغ رخ می دهد. بنابراین توصیه می شود والدین هر نوع دردی را در کودک خود جدی بگیرند و به منظور درمان آن به متخصص ارتوپدی مراجعه کنند، یکی از نکات بسیار مهم و این است که در صورت مراجعه به موقع به متخصص از شدت درد نیز کاسته می شود. زمانی که مراجعه به پزشک به موقع باشد می توان با روش های غیر جراحی آن را درمان کرد ولی اگر نادیده گرفته شود انجام جراحی بهترین روش درمان محسوب می شود.

ارتوپدی اطفال

جراحی پا و مچ پا

هستند افرادی که در مچ پای خود دری را احساس می کنند که به منظور درمان و بهوبودی کامل و بازگشت عملکرد از جراحی آرتروسکوپی مچ پا استفاده می شود. از جمله مشکلات شایعی که در مچ پا رخ می دهد و فرد نیاز به انجام جراحی دارد شامل آرتروز مچ چا، شکستگی های مچ پا، ناپایداری در مچ پا، گیرافتادن مچ پا، عفونت، اجسام شناور و … می باشد. نحوه انجام جراحی مچ پا به این صورت است که ابتدا جراح محل های جراحی را علامت گذاری می کند و بعد از آن بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت، معمولا برای انجام جراحی از دو برش در جلوی پا و پشت مفصل استفاده می شود هدف از انجام این کار برای ورد دوربین آرتروسکوپ و سایر ابزارهای جراحی می باشد زمانی که جراح کار خود را انجام داد محل های برش خورده بخیه می شود و با بانداژ پوشیده می شود.

چه زمانی به متخصص ارتوپدی مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر کدام از مشکلات زیر را داشتید ابتدا به منظور تشخیص و در نهایت درمان نیاز تا به منظور درمان به پزشک مراجعه کنید.

آسیب دیدگی ها در فعالیت های ورزشی

بروز عفونت در اندام ها و مفاصل

بروز تومور های استخوان و بافت های نرم بدن

بروز بیماری های مادرزادی در اندام ها، مفاصل و استخوان ها

وارد آمدن ضربه به استخوان ها و پاره شدن تاندون ها

کمر درد

آرتروز زانو و ناحیه های دیگر

جراحی تعویض مفصل

بهترین متخصص ارتوپدی باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟

زمانی که شما برای درمان مشکلات خود به یک متخصص ارتوپدی مراجعه می کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید از ویژگی های زیر برخوردار باشد.

صبر و حوصله:  یعنی برای معاینه بیمار وقت و زمان کافی را بگذارد و صحبت های آن ها را کامل دقیق گوش دهد چرا که در تشخیص درست پزشک بسیار موثر است.

دقیق بودن در زمان معاینه: زمانی که پزشک بیمار را به دقت معاینه کند می تواند بهترین روش درمانی را برای او انتخاب کند چرا که با یک انتخاب درست برای درمان می توان بهترین نتیجه را نیز دریافت کرد.

دانش کافی: یکی از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های یک پزشک داشتن دانش کافی در زمینه ارتوپدی می باشد همچنین علاوه بر این موضوع همواره باید اطلاعات خود را بروز کند و از جدیدترین روش های درمانی اطلاع داشته باشد.

هزینه درمانی: از بیماران خود هزینه مناسبی را به منظور جراحی و انواع روش های درمانی دریافت کند.

بلندگو

ویس رضایت مندی بیمار عزیز

راه های انتخاب بهترین متخصص ارتوپدی

در صورتی که هر کدام از مفاصل بدن شما اعم از لگن، زانو، شانه و … نیاز به جراحی داشت نیاز است تا حتما به منظور درمان به بهترین متخصص ارتوپدی در تهران مراجعه کنید چرا که مراجعه به یک متخصص باتجربه باعث شده تا شما بهترین نتیجه را از درمان خود دریافت کنید از جمله راه های پیدا کردن یک جراح ارتوپدی خوب به شرح زیر می باشد:

جستجو در اینترنت

اینترنت امروزه به عنوان یک شبکه جهانی گستره محسوب می شود که می توان از طریق یک جستجوی ساده در اینترنت در مورد پزشک خود اطلاعات کافی و جامعی را در مورد نوع فعالیت پزشک، ساعت کاری و .. بدست آورد.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام در میان مردم طرفداران بسیار زیادی دارد، از طریق شما می توانید با یک سرچ ساده می توانید صفحه اینستاگرام پزشک خود را پیدا کنید و با مشاهده نتیجه جراحی ها و خواندن نظرات مراجعه کننده ها از میزان رضایت مراجعه کننده ها مطلع شوید.

پرس جو از دوستان

 قبل از گسترش شبکه های اجتماعی افراد برای اینکه به پزشک مراجعه کنند از دوستان و آشنایان خود و کسانی که قبلا به پزشک مراجعه کره اند اطلاعاتی را در مورد پزشک و نحوه انتخاب برای نوع درمان بیماری بدست می اورند.

مراجعه حضوری به مطب

زمانی که پزشک مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید با مراجعه حضوری به مطب و صحبت با مراجعین او از نحوه برخورد و از همه مهم تر درمان اطلاعات کاملی را کسب کنید.  

چه کسانی به متخصص ارتوپدی مراجعه می کنند؟

معمولا اکثر افرادی که نیازمند مراجعه به متخصص ارتوپدی دارند از مشکلات چون درد در ناحیه مفاصل و استخوان هادر کمر، پا ها، دست و … رنج می برند، با توجه به تمامی این موارد افراد یکه دچار التها بو ورم مفصلی هستند نیز نیاز به مراجعه به متخصص ارتوپید دارند از دیگر موارد نیاز به متخصص ارتوپدی به شرح زیر می باشد:

ایجاد درد های مفصلی

ایجاد درد های مفصلی یکی از مسکلات بسیار شایع ارتوچدی محسوب می شود که باعث شده تا افراد رد انجام کارهای روزانه خود دچار مشکل شوند در دنیای امروز با توجه به سبک زندگی نادرستی که افراد پیش می گیرند ممکن است این مسگلات قبل از 20 سالگی نیز در فرد بروز پیدا کند.

شاید این سوال را بپرسید که مفصل کدم قسمت از بدن می باشد؟ در جواب باید بگوییم که به محا لغزش دو ساتخوان در کنار هم مفصل گفته می شود. بعضی از مسکلات مفصلی خفیف هستند و با انجام فعالیت ها درد ان بیشتر می شود ولی در مقابل نیز ممکن است درد های مفصلی خیلی شدید باید و حتی در هنگام خواب نیز درد ان بیشتر شود.

ایجاد درد های مفصلی

زمانی که در های مفصلی ایجاد می شود بروز بعضی از بیماری های نیز به نسبت افزایش می باید این بیماری ها به شرح زیر می باشد:

التهاب در تاندون ها

بیماری سرطان مغز استخوان

کم کاری در تیروئید

راشیتیسم

نکروز

آرتروز

درد های استخوانی

افرادی که دچار درد های استخوانی می شوند به نسبت کسانی که دچار درد های مفصلی می شوند تعداد آن ها بسیار کمتر می باشد، منا این نوع درد ها ممکن است استخوانی  در بعضی از مواقع غیر استخوانی باشد و از همه مهم تر دلایل آن نیز متفاوت باشئ به همین منظور نیازاست تا برای تسخص به بهترین متخصص اتوپئی مراجعه کنید تا با یک تشخیص درست درمان مناسبی را نیز انتخاب کند.

درد های استخوانی

از جمله دلایل ایجاد درد های استخوانی به شرح زیر می باشد:

  • ابتلا به سرطان خون
  • بروز شکستگی استخوان
  • بروز اختلالاتی در خونرسانی به استخوان
  • ایجاد ضرب دیگی در استخوان
  • ابتلا به بیماری پوکس استخوان
  • ایجاد خونریز هایی در دورن استخوان

ورم مفصلی

از جمله علائم شایع ورم مفصلی می توان به قرمزی، درد، سفتی مفاصل، کم شدن دامنه حرکتی و … اشاره کرد. ولی عوامل مختلفی ممکن است در بروز ورم مفصلی نفش داشته باشد ولی یکی از نکات حائز اهمیت این است که حتما این نوع در ها جدی گرفته شوند چرا که ممکن است خبر از یک بیماری جدی باشد. یکی از شایع ترین دلالی بروز ورم مفصلی آسیب دیدگی مفصل می باشد ولی عوامل دیگری چون خونریزی های داخل مفصلی، شکستگی های استخوانی یا حتی تومرو می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد. در صورتی که تولید سینوویال (مایعی در مفاصل که حرکت ان ها را راحت تر می کند) افزایش پیدا کند منجر به ایجاد این بیماری می شود، برخی از عوامل هستند که افزایش این مایع را در بدن بیشتر می کند که شامل عفونت، آسیب دیدگی، التهاب می شود.

ورم مفصلی

آیا نیاز به مراجعه متخصص ارتوپدی دارید؟

متخصص ارتوپدی

آیا ناحیه ای از استخوان شما دچار شکستگی شده است؟

در اثر انجام فعالیت های ورزشی دچار آسیب دیدگی شده اید؟

آیا در پاها، کمر، یا دست خود احساس سوزش می کنید؟

آیا در راه رفتن زانوهای شما دچار درد می شود؟

Your score is

The average score is 58%

0%

انواع روش های درمانی بیماری ارتوپدی

روش های مختلفی برای درمان بیماری های ارتوپدی وجود دارد که هر کدام از این روش ها بسته به وضعیت بیماری و با توجه به میزان وخامت بیماری مراجعه کننده یکی از آن ها انتخاب شده و روند درمان از سوی متخصص ارتوپدی پیگیری می شود:

– درمان دارویی

– فیزیوتراپی

– جراحی های ارتوپدی

سوالات متداول

کلام پایانی

در این مقاله تلاش مان بر این بود که بتوانیم اطلاعاتی را در زمینه فعالیت های درمانی مختلف متخصصین ارتوپدی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

توصیه می شود در صورتی که نیازمند مراجعه به یکی از بهترین متخصصین ارتوپدی هستید حتماً در ابتدا در زمینه تخصص و مهارت تشخیصی و درمانی پزشک متخصص ارتوپد تحقیقات لازم را داشته باشید. به دلیل حساسیت های زیادی که جراحی های ارتوپدی دارند باید حتما متخصص ارتوپدی این جراحی ها را انجام دهد که تخصص و توانایی های علمی و عملی لازم را داشته باشد.

دکتر مهدی مقتدایی

متخصص ارتوپد، فلوشیپ جراحی زانو
دکترای حرفه ای: پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران 1378
دکترای تخصصی: رتبه اول بورد ارتوپدى كشور دانشگاه علوم پزشكى تهران ١٣٨٤
فلوشیپ: جراحی زانو از دانشگاه علوم پزشکی ایران

برچسب ها:
مقالات مرتبط
داروهای بعد از تعویض مفصل زانو

داروهای بعد از تعویض مفصل زانو

داروهای بعد از تعویض مفصل زانو یکی از مهم‌ترین مواردی است که به‌منظور کاهش درد، پیشگیری از عفونت و کمک به بهبود سریع‌تر بیمار...

مسافرت بعد از تعویض مفصل زانو

مسافرت بعد از تعویض مفصل زانو

مسافرت بعد از تعویض مفصل زانو نیاز به برنامه‌ ریزی دقیق و رعایت نکات مراقبتی خاصی دارد تا بهبودی به بهترین شکل ممکن ادامه یابد و...

پانسمان بعد از تعویض مفصل زانو

پانسمان بعد از تعویض مفصل زانو

پانسمان بعد از تعویض مفصل زانو نقش بسیار مهمی در روند بهبود و پیشگیری از عفونت‌های پس از جراحی دارد. با توجه به اینکه تعویض مفصل...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

106 دیدگاه ها
  1. سعید

    میزان موفقیت جراحی تعویض مفصل زانو چقدره؟؟

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      این موضوع کاملا بستگی به شرایط بیمار داره ولی بیشتر افرادی که جراحی تعویض مفصل زانو را انجام داده اند نتیجه خوبی رو دریافت کرده اند.

      پاسخ
  2. سامان

    آقای دکتر در صورت داشتن پلاک در ساق پا هم میشه فوتبال بازی کرد؟

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      وقتی استخوان خوب جوش بخوره به کمک عصا می تونید راه برید بعد از اینکه عضلات ساق پا و ران قدرت کافی را بدست اورد می تونید بدوید
      ولی به هیچ عنوان نباشد ورزش های سنگین مثل فوتبال که فشار زیادی رو به پاها وارد می کنه انجام بدید.

      پاسخ
    • زینب

      آقای دکتر ببخشید من والیبال بازی میکنم و مچ پاهام خیلی درد می‌کنه عکس هم انداختم و گفتن هیچ مشکلی نداره از چی می‌تونه باشه پس؟؟

      پاسخ
  3. سارا

    خیلی خوب و مفید بود

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      ممنون از لطف شما

      پاسخ
      • ندامنصوری

        ممنون از توضیحاتتون

        پاسخ
  4. سمانه

    چجوری می تونم ازتون مشاوره بگیرم

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      برای دریافت مشاوره با شماره 02188679774 تماس بگیرید.

      پاسخ
  5. yasintarverdi

    ممنونم از مطالب خوبتون

    پاسخ
  6. سارا

    تعویض زانو از چه سنی بهتر انجام شه

    پاسخ
  7. samira._rahmani

    ممنون از توضیحاتتون

    پاسخ
  8. فرنوش

    آقای دکتر زانوی هر دو تا پام گاهی وقتا خالی میکنه،۳۰سالم هست،علتش چی میتونه باشه؟ورزش هم نمیکنم

    پاسخ
  9. هایده نیک پی

    خسته نباشید،بعد از تعویض مفصل زانو تا چه مدت باید استراحت کرد؟درد زیادی داره؟

    پاسخ
  10. پریسا

    موقع راه رفتن اگر زانو ها خالی کنه نشانه چیه

    پاسخ
  11. ماندانا پرتو

    من میخوام تعویض مفصل زانو انجام بدم بعد از چند وقت میتونم از پله بالا برم چون منزلمون پله زیاد داره

    پاسخ
  12. مصطفی

    شما در کارتون حرفه‌ای هستید

    پاسخ
  13. هانا

    جراحی تعویض مفصل زانو عوارضی نداره ؟

    پاسخ
  14. اذر

    در پارگی ربات چه مدت استراحت لازمه

    پاسخ
  15. درسا

    سایتتون خیلی خوبه و مطالب مفید بود

    پاسخ
  16. mahnas997

    خسته نباشید هزینه تعویض مفصل چقدره

    پاسخ
  17. عاطفه

    نحوه نوبت گیری چجوریه؟

    پاسخ
  18. محنا تهرانی

    من ۲۱ سالمه و زانوهام به شدت درد میکنن در طول روز ، فقط بخاطر رفت و امد زیاد و پله ممکنه باشه؟ یا چیز جدی ای هست؟

    پاسخ
  19. Mozhdeh.mansouri

    تشکر از توضیحات مفید شما دکتر مهربان

    پاسخ
  20. فافا

    جراحی رباط صلیبی زانو (آسیب ورزشی) هم انجام میدین؟

    پاسخ
  21. پگاه منصوری

    عالی و خسته نباشین, چه سنی برای تعویض مفصل زانو بهتره؟

    پاسخ
  22. ندامنصوری

    ممنون از توضیحاتتون

    پاسخ
  23. الهه

    آیا برای تعویض کردن مفصل زانو نیاز هست که بیمار وزن خود را کاهش دهد یا محدودیتی ندارد؟

    پاسخ
  24. s. rahimnejat

    آقای دکتر دوره نقاهت تعویض مفصل زانو چند وقته

    پاسخ
  25. نیاز

    بسیار مفید و پر مغز بود.
    سپاس از شما

    پاسخ
  26. حسن

    درود دکتر مقتدایی عزیز
    واجب دونستم مراتب تشکر خودم رو خدمتتون اعلام کنم.
    سرافراز باشید

    پاسخ
  27. Ali

    درود دکتر برای درمان درد زانو درمان قطعی ای وجود داراه

    پاسخ
  28. Sara

    الان پروتز هایی که استفاده میشه برای زانو مال کدام کشور هاست؟

    پاسخ
  29. راهبه

    برای رفع گودی کمر هم میشه مزاحمتون بشم؟

    پاسخ
  30. مصی

    خسته نباشید برای درد زانو چه درمان قطعی ای وجود داره؟

    پاسخ
  31. یلدا

    دکتر من مادرم از دمه گردن تا شانه و دستش درد میکنه و دیبانت داره اگر نیاز به جراحی باشه می تونه جراحی کنه؟

    پاسخ
  32. Masi

    درود ممنون از مطالب مفیدتون میخواستم بدونم صدای زانو از چی هستش

    پاسخ
  33. هانیه

    مقاله جامع و کاملی بود خسته نباشی

    پاسخ
  34. اعظم

    دوره نقاهت جراحی زانو یعنی گذاشتن پروتز چه مدت است

    پاسخ
  35. الهه منصوری

    ممنون از اطلاعات مفیدتون و توضیح دهی قشنگتون

    پاسخ
  36. اعظم

    کسیکه وزن با لایی دارد می تواند جراحی پروتز زانو انجام دهد

    پاسخ
  37. فاطمه

    مادر من ۶۲ سالشونه و دیابت دارن و انسولین مصرف می کنند و هر دو زانوشون به شدت درد میکنه میشه عمل تعویض مفصل زانو رو برای هر دو تا پاشون انجام داد؟

    پاسخ
  38. Keyvan.r66

    چطوری میتونم ازتون مشاوره بگیرم برای پاهام

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      لطفا با شماره 02188679774 تماس بگیرید

      پاسخ
  39. مژده

    از کجا میشه متوجه شد که مشکل دیسک پیدا کردیم ،قبل ار مراجعه به پزشک ،و راهکار برای کاهش درد چیست

    پاسخ
  40. مژگان وفا

    سلام وخسته نباشید خدمت دکتر مقتدری عزیز وتسکر از مقاله جامع و مفید تون ،آقای دکتر ۲سال پیش بعداز اسکن هسته ای ارزانو دکتر معالجم گفتند ۵۰ساله شدی باید هر دو مفصل تعویض کلی انجام شود و همچنین قبل از عمل وزن کم کنم ،آقای دکتر فعلا کیست های زیر زانو خیلی زجر آور شده لطف میکنید راهنمایی کنید،🙏🙏🙏🙏

    پاسخ
  41. zhrmsv

    مقالتون خیلی مفید بود

    پاسخ
  42. زهرا

    بجز جراحي راه ديگه اي هم هست؟

    پاسخ
  43. مینا

    با سلام در صورت وجود پای پرانتز در حد جزئی کودک قابل اصلاح و درمانش چه مدت طول میکشه؟

    پاسخ
  44. لیلا

    خیلی خوب و مفید بود چطوری میتونم ازتون مشاوره بگیرم

    پاسخ
  45. لیلا

    ممنون از توضیحات خوبتون مشاوره هم دارید

    پاسخ
  46. مهسا

    چجوری میتونم نوبت بگیرم ؟

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      باسلام
      لطفا با شماره02188679774 تماس بگیرید

      پاسخ
  47. مینا

    دوره نقاهت جراحی مفصل زانو چقدره؟

    پاسخ
  48. مهسا

    دوره نقاهت شکستگی دست چقدره؟

    پاسخ
  49. سیمین

    بهتر هر دو زانو باهم عمل شن یا به نوبت

    پاسخ
  50. سودابه

    اگه مچ پا بشکنه عمل کنیم قدمون کوتاه تر از قبل میشه؟

    پاسخ
  51. samira._rahmani

    آیا میتوان تعویض مفصل دو طرف همزمان انجام داد عمر پروتز ها چقدر است

    پاسخ
  52. mostafatarverdi1

    در چه کسانی نمی توانند در جراحی تعویض مفصل زانو انجام دهند آیا افرادی که به بیماری مبتلا باشند می‌توانند چرب جراحی تعویض مفصل زانو را انجام دهند

    پاسخ
  53. الهه منصوری

    سلام ببخشید برای تعویض مفصل مادرم که الان60سالشه باید دقیق چه وزنی داشته باشد و چه بیمه ای رو شما قبول میکنید …

    پاسخ
  54. پریسا

    خسته نباشید من مدتی هست که زانو خالی می‌کنه و وقتی سرما یا باد کولر میخوره درد میگیره و خوشم میشه علت این درد و مشکل چی هست

    پاسخ
  55. مژگان وفا

    سپاس از دکتر مهدی مقتدائی مقاله جامع وتوضیحات کامل ومفیدی که در مورد مشکلات استخوانی دردهای عضلانی ،دیسک کم وگردن وپوکی استخوان و….رو به طور کامل توضیح دادند ومن به نوبه خود چون مشکل زانو ودیسک کمر دارم از این مقاله استفاده کردم

    پاسخ
  56. آتوسا نجفی

    سلام دکتر خسته نباشید، میخواستم بدونم دوره ی نقاحت جراحی مفصل زانو چقدر هستش چون من مادرم رو از شهرستان باید بیارم

    پاسخ
  57. پگاه منصوری

    دکتر داداشم رباط پاش پاره شده, باید فورا عمل شه؟یا میتونه دو سه سال دیگه این همل رو انجام بده؟

    پاسخ
  58. zahra

    آقای دکتر به چه دلیلی استخوان جوش نمی خورد

    پاسخ
  59. s. rahimnejat

    آقای دکتر من موقع راه رفتن زانو هام خیلی صدا میده آیا نیاز به تعویض مفصل زانو دارم

    پاسخ
  60. نیاز

    اگر غضروف های بین کشکک زانوهامون از بین رفته باشه باید کشکک زانو رو هم تعویض کنیم یا راه حل دیگه ای داره؟

    پاسخ
  61. ماریا

    آقای دکتر وزن مناسب برای فردی که باید زانوهاش رو عمل کنه چقدره؟
    آیا حتما باید لاغر بشیم تا بشه زانو رو جراحی کرد و مفصل رو تعویض کرد؟

    پاسخ
  62. minaa

    آقای دکتر در صورت داشتن پلاک در ساق میشه بدنسازی کرد؟

    پاسخ
  63. minaa

    مشاوره آنلاین دارید؟من شهرستانم

    پاسخ
  64. سعیده

    سلام من 30 سالمه و پاهام پرانتزیه میشه کاری کرد برای من ؟؟؟

    پاسخ
  65. yasintarverdi

    آیا میتوانم تعویض مفصل دو طرفه را همزمان انجام داد عمر پروتز ها چقدر است

    پاسخ
  66. مهتاب سرشت

    تعویض مفصل زانو نیاز به تعویض دارد؟

    پاسخ
  67. ندامنصوری

    دکتر من ارنجم ب زمین خورده حدودا یک سال پیش الان نمیتونم فشار بیارم بهش و بزارمش رو سطح .امکانش هست ک ترک خورده باشه؟

    پاسخ
  68. الهه

    بعد از جراحی زانو چه مراقبت هایی لازمه؟

    پاسخ
  69. Mozhdeh.mansouri

    تشکر از شما واقعا مقاله ی خوبی بود

    پاسخ
  70. sham. si206

    واقعاً خیلی مفید و خوب بود ممنونم از اطلاعاتتون

    پاسخ
  71. iman12108

    سلام ببخشید چگونه میتوانیم باهاتون صحبت کنیم

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      باسلام
      جهت ویزیت و مشاوره با شماره 02188679774 تماس بگیرید.

      پاسخ
  72. پروانه

    از مطالب ارائه شده در مقاله تان بسیا سپاسگزارم ارزنده و مفید واقع شد .دکتر عزیز بسیار حرفه ایی و مجرب در کارشان هستن از شما دکتر عزیز سپاس 🙏🏽🌺

    پاسخ
  73. فاطمه

    میشه همزمان هر دو تا زانو رو با هم تعویض مفصل رو انجام داد؟

    پاسخ
  74. Keyvan.r66

    آقای دکتر آیا هردو زانورو باهم تعویض مفصل زانو انجام میدهید یا دونه دونه

    پاسخ
  75. عاطفه

    برای دیسک کمر به غیر عمل چیکار میشه کرد؟

    پاسخ
  76. فرنوش

    تحت چه شرایطی مفصل زانو باید عوض بشه و روش های دیگه کاربرد ندارن؟

    پاسخ
  77. Ali

    دکتر صدای زانو به هنگام راه رفتن که دلیلی میتونه داشته باشه؟

    پاسخ
  78. پریسا

    من چند وقته کمردرد دارم، میتونم به شما مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      بله جهت ویزیت و مشاوره با شماره 02188679774 تماس بگیرید.

      پاسخ
  79. مهسا

    میشه تعویض مفصل هردو زانو رو همزمان با هم انجام داد؟

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      بله امکان جراحی تعویض مفصل برای هر دو زانو وجود داره

      پاسخ
  80. فرزانه

    از چه سنی میتونیم جراحی زانو انجام بدیم؟

    پاسخ
  81. هانیه

    دکتر اینکه بعضی عمل می کنند بدتر میشن دلیلش چیه دیسک کمر رو؟

    پاسخ
  82. Fatima

    دیسک کمر واقعا بده😭
    با اینکه یکبار جراحی انجام شده ولی درد هنوز موجوده .
    انشاالله ایندفعه تموم بشه بره پی کارش

    پاسخ
  83. Fatima

    کاش زود تر این مقاله رو خونده بودم .
    عالی بود 🌹🌹

    پاسخ
  84. مینا

    با سلام من مچ دوتا دستام آب آورده و هرچند بار درد میگیره دردش به آرنج دست یا بازوم میزنه آیا راهی غیر جراحی هست برای خوب شدن دستم؟

    پاسخ
  85. فرزانه وحیدی

    مرسی از تشخیص دقیق و درمان به موقع جناب آقای دکتر. من ک واقعا راضی بودم🌹🌹

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      ممنون از لطف شما

      پاسخ
  86. کلارا

    سلام‌وقت‌بخیر برای کسایی که فشار بالا هستند جراحی به چه شکلی انجام میشه؟؟

    پاسخ
  87. مهنا

    سلام بعد تعویض مفصل مدت زمان بهبود چقدره؟ سن هم دخیله؟

    پاسخ
  88. سودابه

    شما جراحی تعویض مفصل زانو هم انجام میدید؟

    پاسخ
    • دکتر مهدی مقتدائی

      بله جهت ویزیت و مشاوره با شماره 02188679774 تماس بگیرید.

      پاسخ
  89. Masi

    صدای تق تق زانو برای چی میتونه باشه

    پاسخ
  90. مصی

    من آرنج دستم شکسته و پروتز هستش آیا این برای همیشه باید بمونه؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با پزشک